آخـر مواضيع الملتقى

دعــــــاء

العودة  

ملتقى الأمراض التعريف بالأمراض واعراضها وطرق علاجها والوقاية منها

هذا تقرير mri للفقرات العنقية انا قلق جدا ارجو المساعدة

ملتقى الأمراض
موضوع مغلق
قديم 05-21-2009, 10:48 AM
صحي جديد

azhar692004 will become famous soon enough

اخي الفاضل
رغم انني اعيش في كندا الا ان الطب هنا متاخر قياسا الى دولنا اللهم الا بالاجهزة الحديثة,اما الاطباء فحدث ولا حرج,الله الله على اطبائنا العباقرة العرب...المهم اخي الكريم هذا تقرير الرنين المغناطيسي والذي انتظرت ثمانية اشهر لياتي دوري فيه..انا قلق جدا حيث ان عمري اربعين سنة واشعر ان هذه الاعراض مبكرة جدا لي..فماذا سيحصل لي بعد عشر سنوات..المهم الدكتور كالعادة لم يقل لي شيئا مفيدا ما عدا اخذ المسكنات..علما انني مستغرب كيف حدثت هذه الحالة لي ..عموما دكتور ارجو ان تجيبني على النقاط التالية :
1- ارجو اعطائي فكرة عامة عن التقرير واين تكمن مواضع الخطورة بالضبط
2- ما هي التمارين الرياضية المفيدة لي حيث قرات ان بعض التمارين قد تكون مضرة
3- ما هي اقوى المسكنات التي تنفعني
4 - انني اشعر بالالم اربع وعشرين ساعة وعند ممارسة جهد كبير اشعر بان ظهري كله قد اصبح كتلة من الجمر
5- هل رفع الاشياء الثقيلة خطر في حالتي..وهل الوقوف ثمانية ساعات متوالية يزيد من الالم؟
هذا وجزاك الله كل خير وجعلها في ميزان حسناتك.
وهذا هو التقرير:
=================================================
multiplanar multisequential exam reveals a mild cervical kyphosis at c5-6 level . There is no evidence of destructive change or fracture . Marrow signal reasonable . No compressive mass seen at the craniocervical junction or involving the visualized upper thoracic . Cord signal reasonable without intrinsic mass.
sagittal and axial images suggest at each respective disc level the following:
At c2-c3 , no significant pathology
At c3-c4 , minimal disc bulging , no focal central pathology or root compression and the foramina do not appear to be
significantly compromised with only some minimal narrowing mainly to the left.
At c4-c5 , some mild disc narrowing , mild disc bulging not compressing the cord and again the foramina do not appear to be significantly compromised to either side.
At c5-c6 level ,there is disc space narrowing , degenerative spondylosis with broad based disc and osteophyte causing some thecal sac involvement and some very mild flattening of the cord ventrally . At this level , there is moderate to marked right and mild left neural foramina compromise . The exiting right sixth root may be compressed in the foramina .
At c6-c7 , similar changes seen with a broad disc and osteophyte slightly more marked paracentrally and to the left.Ventral cord involvement seen at this level as well slightly more marked again to the left with the foramina demonstrating moderate to marked narrowing to the right and mild to the left . Exiting right seventh root involvement cannot be excluded.
c7-t1 Suggests lack of significant disc or focal foramina pathology .
IMPRESSION : Spondylotic changes is seen mainly at C5-6 and C6-7 where there is osteophyte and disc complex mildly flattening the cord ventrally at both levels perhaps slightly more marked at C5-6 . Foramina compromise mainly on the right at both these levels as described above
مشاركة في فيسبوك مشاركة في تويترمشاركة في قوقل بلص

من مواضيعي : azhar692004
موضوع مغلق